( * * کومه مهر* * )

فریاد در سکوت - دل نوشته ها - نیایش

( * * کومه مهر* * )

فریاد در سکوت - دل نوشته ها - نیایش

ساقیا آمدن عید مبارک باد

 

همه می پرسند
چیست در زمزمه ی مبهم آب
چیست در همهمه ی دلکش برگ
چیست در بازی این ابر سپید
روی این آبی آرام بلند
که تو را می برد این گونه به ژرفای خیال
چیست در خلوت خاموش کبوترها
چیست در کوشش بی حاصل موج
چیست در خنده ی جام
که تو چندین ساعت
مات و مبهوت به آن می نگری
نه به ابر, نه به آب, نه به برگ
نه به این آبی آرام بلند
نه به این خلوت خاموش کبوتر ها
نه به این آتش سوزنده که لغزیده به جام
من به این جمله نمی اندیشم
من مناجات درختان را هنگام سحر
رقص عطر گل یخ را با باد
نفس پاک شقایق را در سینه ی کوه
صحبت چلچله ها را با صبح
نبض پاینده ی هستی را در گندم زار
گردش رنگ و طراوت را در گونه ی گل
همه را می شنوم, می بینم
من به این جمله نمی اندیشم
به تو می اندیشم
ای سرا پا همه خوبی
تک و تنها به تو می اندیشم
همه وقت, همه جا
من به هر حال که باشم به تو می اندیشم
تو بدان این را, تنها تو بدان
تو بیا, تو بمان با من, تنها تو بمان
جای مهتاب به تاریکی شب ها تو بتاب
من فدای تو, به جای همه ی گل ها تو بخند
اینک این من که به پای تو افتادم باز
ریسمانی کن از آن موی دراز
تو بگیر, تو ببند, تو بخواه
پاسخ چلچله ها را تو بگو
قصه ی ابر هوا را تو بخوان
تو بمان با من, تنها تو بمان
در رگ ساغر هستی تو بجوش
من همین یک نفس از جرعه ی جانم باقیست
آخرین جرعه ی این جام تهی را تو بنوش

 

نظرات 4 + ارسال نظر
علی اکبر پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:35 ق.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبر الیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال

سلام
عید نوروز رو را به شما تبریک میگم.
سال خوب پر از برکت و سلامتی و شادابی رو برای شما آرزومندم.
سال پر موشی را هم برایتان آرزومندم.
موفق باشید

سلام
متقابلا عید را به شما تبریک می گم
امیدوارم همواره سلامت و سربلند باشید

مرتضی شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:07 ق.ظ http://negahbanesokoot.blogsky.com

سلام.من بار اولی که به وبلاگ شما میام.
نوشته هاتون خیلی قشنگ بود.
سال نو شما هم مبارک.
خوشحال می شم بهم سر بزنید.
فعلا
بای

سلام ممنون از لطفتون
سال نو شما هم مبارک
در اولین فرصت خواهم آمد
موفق باشید

علی اکبر جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:16 ب.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
کجایییی؟
این شعری که گذاشته بودی خیلی زیبا بود...
منتظر مطالبت هستم.
موفق باشی

سلام دوست همیشه همراه و...
زیر سایه الله ، کمی مشغول
ممنون، نظر لطف شماست
انشالله بزودی آپ خواهم کرد
بازم تشکر از حضور ت و ابراز لطف
موفق باشی

فرزین پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:13 ق.ظ http://farzin72.blogsky.com

سلام شبنم خانم گل
چرا اینهمه نیایش؟ پس خودت چی؟ آیا به خودت ایمان داری؟ اول به خودت ایمان داشه باش بعد به کسی دیگه.تکیه کردن به کسی غیر خود ناتوانی است.ناتوانی در برابر چیزهایی که بهش دسترسی نداری پستی میاره و انسان مجبوره به چیزی یا کسی که فکر میکنه از او بیشتر قدرت دارد تکیه میکنه و به انتظار (گودو) میشینه و بعد سرافکنده میشه که چرا خودش کاری نکرد.
امیدوارم ناراحت نشی اینی که گفتم یه حقیقته و امیدوارم بیشتر به خودت تکیه کنی.

سلام بر شما
فکر میکنم که ما مسلمان هستیم و در دین و آیین ما این مطلب که خداوند وجود دارد و قدرتی برتر است تایید شده از نظر صاحب خردان میباشد. و بااندکی تفکر نیز میتوان به صحت این مطلب پی برد پس ما که مخلوق هستیم همیشه و در همه حال نیازمند به خداوند عزو جل و نیازمند به نیایش وی هستیم و همانگونه که به این جمله( از تو حرکت از من برکت)اعتقاد دارم به نیایش با پروردگارم نیز پایبندم .
و امیدوارم با توجه به عنوان بلاگ (دل نوشته ها-نیایش) به این درک برسی که علایق و سلیقه ها متفاوتند و بدانی که هدف ازراه اندازی این بلاگ شخصی، ارتباط خالصانه با پروردگار است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد